Kartong festival

7 februari 2015 - Kartong, Gambia

Zaterdag zijn we met z’n alle vertrokken naar Kartong (het laatste dorp in Gambia). Kristien en Pat nodigde ons uit omdat er een festival was en voor het festival begon was er nog een kinderworkshop. We besloten ook om daar te overnachten omdat het waarschijnlijk te laat ging worden om naar huis te gaan (het is ongeveer 1,5 uur rijden van Serrekunda met het openbaar vervoer). Wanneer we aankwamen kregen we al een stukje te zien want er ons ’s middags te wachten stond. Daarna gingen we met z’n alle naar het dorp en kregen we ons slaapverblijf te zien. Wanneer we ons gesetteld hadden keerden we weer terug naar de kinderworkshop. Daar stonden de kinderen te wachten om te tonen wat ze kunnen met de houten xylofoon. De kinderworkshop was heel fijn en leuk om te zien maar duurde net iets te lang vonden we. Er waren verschillende groepen voorzien (niet alleen kindergroepen) en dit bleef maar duren. Doordat we zo ‘vroeg’ vertrokken waren hadden we nog geen lunch gehad en begonnen we rond dik 6 uur toch honger te krijgen! Rond 8 uur hebben we dan uiteindelijk gegeten. Daarna zijn we allemaal terug gekeerd naar onze compount om andere kleren aan te doen en ons klaar te maken voor het festival.
Het festival was HELEMAAL anders dan wat we ons hadden voorgesteld. :) We dachten dat dit een festival was dat je kan vergelijken met de onze, oké, niet zo uitgebreid maar toch hetzelfde principe. Dit festival was eigenlijk een avond vol optredens van verschillende artiesten. Je kan het een beetje vergelijken met de optredens die je kan zien in een hotel ’s avonds. Het festival was dus totaal anders dan verwacht maar wel heel leuk! #aangenameverrassing.
Om middernacht was Silke jarig, we hebben op het festival gezongen voor haar! #KEI-tof! Niet veel later zijn we terug gekeerd naar de compont om te gaan slapen.

De volgende dag zijn we heel vroeg opgestaan. We wouden op tijd terug zijn omdat Charlotte wou Skypen met haar familie en niet te vergeten: KIM HAAR OUDERS WAREN IN HET LAND! Omdat Kim naar het hotel moest (voor haar ouders) en Charlotte ook (voor de wifi :)) besloten we met z’n allen om solidair te zijn en mee te gaan naar het hotel zodat we een dagje konden relaxen aan het zwembad. #za-alig #datmagookaleenshé!

’s Avonds zijn we gaan eten, in de pizzaria, voor Silke haar verjaardag. Een super gezellig weekend!