velengd weekend

19 februari 2015 - Albadarr, Gambia

Donderdag hebben we eens goed uitgeslapen want we waren moe van gisteren. Wanneer we wakker waren hebben we ontbeten en daarna hebben we een taxi genomen naar senegambia. Kim moest geld gaan wisselen en Saskia wou naar de markt gaan om al enkele souvenirs te kopen voor thuis. De ouders van Saskia vergezelde ons met deze uitstap. #lekkergezelliggaanwinkelen

Eens weer thuis van ons winkeltripje heeft Kim de kamer gekuist en had Saskia zich klaargemaakt om naar haar ouders te gaan.

De volgende dag gingen we met Charlotte, Jessie en de ouders van Saskia naar James Island (het slaveneiland). Wat een belevenis!!! We moesten eerst de ferry nemen. Daar zagen we al dat de ferry overvol zat met mensen. Onze begeleider had er voor gezorgd dat we als eerste op de ferry mochten, zo konden we al gaan zitten en wachten tot we mochten vertrekken. Maar dan zagen we dat de ferry nog lang niet vol zat zoals hij was aangekomen. De begeleider vertelde ons dat er nog mensen stonden te wachten om op de ferry te mogen. Wat een massa, de deuren werden opgemaakt voor diegene die nog op de ferry moesten. Het was net alsof het losgelopen wild was dat graag een plekje bemachtigde op de boot. #stormloop

Na een de boottrip waren we aangekomen in Barra, daar moesten we nog een jeep nemen naar … . Daar aangekomen, werden we verwelkomt door een man die Abdu (de man die ook in het huis woont) kende. Hij ging ons rondleiden in een klein museum dat over de slavernij ging. Na de rondleiding gingen we naar het strand om daar een bootje te nemen naar het slaveneiland (James Island). Nadat we het eiland hadden bezocht, mochten we naar de compound gaan van Abdu zijn familie. We kregen zijn mama en zus te zien en hebben met alle studente een foto gemaakt samen met de mama van Abdu.

Nadien gingen we weer naar Barra om daar weer de ferry te nemen naar Banjul. Wanneer we in Barra waren aangekomen zagen we dat we net onze ferry hadden gemist naar Banjul. We besloten dan maar om daar nog iets te eten en te wachten op de volgende ferry. Na een lange maar leuke dag waren weer eindelijk thuis en konden we een douche nemen waar we naar verlangde. #helemaalonderhetstof #foundateinke

Na onze heerlijke douche hebben we nog een filmpje gezien en zijn we gaan slapen.

Op zaterdag hebben we onze stage voorbereid voor in Nyodema. Saskia gaat in nursery one staan en Kim gaat in de prenursery staan. ’s Avonds zijn we gaan eten met de ouders van Saskia.